Written by 2:54 pm Porady, Technologie

Jak szukać klientów w internecie?

Bez względu na to, czy dopiero rozpoczynasz działalność gospodarczą, czy jesteś już na rynku kilka lub kilkanaście lat, aktywne poszukiwanie klientów jest koniecznością. Sytuacja gospodarcza, duża konkurencja i wymagający rynek, powodują, że każda firma musi wszelkimi sposobami i systematycznie starać się dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. W 100% konieczna jest aktywna obecność i działania marketingowe online. Biznes, którego nie ma w sieci, nie ma szans powodzenia.

Jak pozyskać klienta w sieci?

Skuteczne reklamowanie swojej firmy w internecie nie jest rzeczą łatwą. Możesz podejść do tej kwestii na dwa sposoby:

Wynajęcie agencji reklamowej – usługi specjalistów to praktycznie zawsze gwarancja sukcesu. Jednakże jest to opcja dość kosztowna i nie każda działalność, zwłaszcza początkująca, może być w stanie pozwolić sobie na taki wydatek. Oczywiście dostępne są różne rodzaje pakietów, od podstawowych do tych najbardziej rozbudowanych, różniące się ceną zależnie od zawartych w nich usług. Musisz jednak liczyć się z wydatkiem rzędu minimum kilkuset złotych (jednorazowo lub miesięcznie).

Samodzielne działania reklamowe – wymagają czasu i przygotowań, ale odpowiednio przemyślane, mogą dać naprawdę niesamowite efekty. Z racji ciągłego rozwoju sieci, sposobów na promocję online jest naprawdę sporo i ciągle pojawiają się nowe:

  • Strona internetowa – pierwszy i najważniejszy krok, który musisz uczynić, wprowadzając swój biznes do sieci. Umieścisz tam dokładny opis działalności, którą prowadzisz; ofertę towarów lub usług, dokładne namiary na Twoją firmę, zarówno w internecie, jak i poza nim. Strona musi być czytelna i wygodna w użyciu. Ważne też jest, aby zarówno budowa strony, jak i treści na niej zawarte, spełniały wymagania SEO, co jest istotne w pozycjonowaniu witryny w wyszukiwarkach.
  • Blog tematyczny – założysz go jako część strony firmowej. Postaraj się regularnie umieszczać na nim wpisy dotyczące tego, na czym polega Twoja działalność. Niech to nie będą jednak teksty typowo reklamowe. Upewnij się, że są przydatne i ciekawe – klienci, szukający informacji z danej branży, trafią do nich i dzięki temu docenią Twoją wiedzę i profesjonalizm.
  • Artykuły partnerskie/sponsorowane – strony takie, jak https://luxurygold.pl dają niezwykle przydatną możliwość publikowania na nich (za darmo, lub za bardzo niewielką opłatą) wpisów, które zostają tam na stałe. W takim artykule możesz w ciekawy sposób opisać, co oferujesz swoim klientom, a także umieścić link np. do strony www Twojej firmy. Nie tylko zapewni to stałą reklamę, ale pomoże budować bazę linków zewnętrznych, prowadzących klienta do Ciebie.

Gdzie szukać nowych klientów?

Są miejsca w internecie, gdzie obecność Twojego biznesu jest obowiązkowa:

  • Media społecznościowe – dobór odpowiedniej platformy zależy od grupy docelowej, na której skupiasz swoją działalność. Załóż profile na wybranych portalach i zaznaczaj swoją obecność wszędzie tam, gdzie przebywają ludzie z Twojego targetu. Udzielaj się na grupach tematycznych, uczestnicz w rozmowach, odpowiadaj na pytania osób szukających pomocy, a Twoja obecność zostanie zauważona. I pamiętaj – ludzie w takich miejscach (i w zasadzie wszędzie w sieci) nie lubią nachalnej reklamy. Skup się na stworzeniu wizerunku firmy profesjonalnej, pomocnej i przystępnej.
  • Portale branżowe – to miejsca, gdzie klienci często szukają wiedzy na dany temat. Zaznacz swoją obecność w takich miejscach, zarówno promując samą firmę, jak i starając się pomóc i podzielić wiedzą, którą posiadasz. Zadowolony użytkownik wraca tam, gdzie może znaleźć przydatne informacje. Powiązanie Twojej firmy właśnie z takim miejscem pomoże zbudować bazę klientów.
  • Portale ogłoszeniowe – płatne, ale przydatne miejsca, gdzie w odpowiedniej kategorii możesz umieścić swoją ofertę. Pamiętaj, że informacje muszą być czytelne i zrozumiałe, mało kto ma cierpliwość przebijać się przez ścianę tekstu napisanego specjalistycznym językiem.

Podsumowanie:

Obecność w sieci jest dziś absolutnie konieczna dla każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Poświęcając na to trochę czasu i wyobraźni, można niewielkim kosztem, lub nawet całkowicie za darmo, uzyskać potężne narzędzie do pozyskiwania klientów.

Artykuł partnera

Foto : elements.envato.com

(Visited 38 times, 1 visits today)
Close
VGH.pl