Written by 9:27 pm Zdrowie

Jakich witamin nie brać w nocy ?

Jemy coraz więcej witamin i różnego rodzaju suplementów diety, ich reklamy zalewają nas z każdej strony, czy to telewizja czy rado. Oczywiście witaminy i minerały są niezbędne do prowadzenia zdrowego trybu życia. Ważne jest, by upewnić się, że dostarczamy do naszego organizmu wystarczającą ilość odpowiednich witamin, ale ważne jest też, by unikać przyjmowania niektórych witamin w nocy.

Oto, co powinieneś wiedzieć o witaminach, których nie należy przyjmować w nocy.

Witaminy z grupy B są ważne dla produkcji energii i funkcji metabolicznych, ale jeśli zażywasz je w nocy, mogą zakłócić Twój rytm snu. Dzieje się tak dlatego, że witaminy z grupy B są znane z tego, że zwiększają czujność, energię i koncentrację, co nie jest wskazane kiedy kładziesz się do łóżka po całym dniu.

Niektóre multiwitaminy i mieszanki ziół (korzeń żeńszenia itd) mogą zapewnić bardzo potrzebny zastrzyk energii w ciągu dnia, ale ich przyjmowanie w nocy może utrudniać zasypianie. Unikaj przyjmowania multiwitamin i suplementów wieloskładnikowych w nocy, by nie zakłócać cyklu snu.

Witamina D jest ważna dla zdrowia kości i może pomóc w regulacji nastroju, ale zbyt duża jej ilość może uniemożliwić Ci spokojny sen. Jeśli przyjmujesz witaminę D w nocy, może ona pozostać w Twoim organizmie nawet przez kilka godzin, więc pamiętaj, żeby nie przyjmować jej zbyt blisko pory snu.

Wapń jest niezbędny dla zdrowia kości i mięśni, ale zbyt duża jego ilość może zakłócać Twój sen. Wapń może również powodować uczucie niepokoju lub nerwowości, jeśli jest przyjmowana w nocy, dlatego najlepiej przyjmować ją w ciągu dnia.

Witamina C i cynk są ważne dla zdrowia układu odpornościowego, ale mogą też zakłócać zdolność zasypiania. Witamina C też może zwiększyć czujność i poziom energii.

Podsumowując, witaminki są bardzo ważne dla zachowania zdrowego stylu życia, ale warto też wiedzieć, jakich witamin nie należy przyjmować na noc. Witaminy z grupy B, multiwitaminy, witamina D, wapń, witamina C i cynk – wszystkich tych substancji należy unikać w nocy, aby spać bez problemów.

Image by Ri Butov from Pixabay

(Visited 60 times, 1 visits today)
Close
VGH.pl